عناصر اصلی طراحی هویت برند


⭕️ عناصر اصلی طراحی هویت برند

آنچه در زیر می‌آید، نمای کلی از 7 عنصر اصلی طراحی است که برای ایجاد یک هویت برند قوی، سازگار و جذاب نیاز دارید:

1️⃣ هدف و موقعیت برند شفاف
اولین قسمت ایجاد هویت برند تعیین اهداف و موقعیت شما است. هدف برند بزرگترین علت وجود شما را مشخص می‌کند و موقعیت برند یعنی محصول شما برای چه کسانی است و چرا نسبت به رقبا بهتر است.

2️⃣ تحقیقات بازار
یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تحقیقات بازار صحبت ساده با مردم است. مصاحبه‌های تلفنی امکان بحث‌وگفتگوهای دقیق را فراهم می‌کند.

3️⃣ شخصیت برند محبوب
چیزی که زیاد می‌شنویم این است که “اگر برند شما یک شخص بود، چگونه شخصیتی داشت؟” این مرحله ممکن است کمی کلیشه‌ای باشد، اما یک روش هوشمندانه برای تفکر در مورد شخصیت برند است؛ زیرا شخصیت برند بسیار مهم می‌باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.
شخصیت برند تأثیر زیادی بر صدا و لحن شما در بازاریابی و سایر ارتباطات شما دارد. اگر شخصیت برندتان در ذهن مشتری تثبیت نشود، مشتریان پیام‌های متفاوتی از برند شما دریافت می‌کنند و در برقراری ارتباط با آن به مشکل برمی‌خورند.

4️⃣ لوگو به یاد ماندنی
لوگو در طراحی هویت برند شما بسیار مهم است؛ زیرا قطعه‌ای از هویت برند است که مردم بیشتر در معرض آن قرار خواهند گرفت و باید با تمام عناصر دیگر هویت برند شما همسو باشد.

5️⃣ پالت رنگی جذاب
این قسمت بیشتر مربوط به طراحی لوگو است. پالت رنگی شما باید ساده باشد و بهتر است 1 تا 3 رنگ اصلی را شامل شود. دانستن احساساتی که توسط برخی از رنگ‌ها منتقل می‌شود می‌تواند به شما در انتخاب موارد مناسب کمک کند.

➖ بسیاری از این موارد مربوط با روانشناسی رنگ است؛ مانند: آبی که بیانگر آرامش و قرمز و زرد که بیانگر اشتیاق و انرژی هستند. بسته به رنگ یا سایه رنگی که استفاده می‌کنید، می‌توانید احساساتی که القا می‌کنند را تنظیم کنید.

6️⃣ تایپوگرافی حرفه‌ای
فونت‌ها قدرت زیادی دارند.
فونت‌ها را باید متناسب با لوگو و پالت رنگتان انتخاب کنید و بهتر است از فونت‌های ساده استفاده کنید.

7️⃣ پشتیبانی از گرافیک برند
از آنجا که ما در دنیای چندرسانه‌ای زندگی می‌کنیم، مرحله آخر ایجاد هویت برند، زبان بصری گسترده‌ای است با پشتیبانی از گرافیک، دارایی‌های طراحی ، آیکون‌ها و عکس‌ها.

????ممکن است در آینده طراحی مجدد و ارزیابی مجدد انجام شود، اما شروع کار با یک برند قدرتمند، مطمئن و هویت برند یکپارچه به هر کاری که می‌کنید وضوح خواهد بخشید. اگرچه ممکن است تغییر در آینده ضروری باشد، اما کاملاً ثابت قدم بمانید تا برند شما همان نامی باشد که وقتی کسی مشکلی دارد، برای حل‌کردنش به سراغ آن می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات تعرفه هافروشگاهتماس